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고객 센터 > 질문 답변 > 서울시, 올해 전기·수소차 만4천 대 보급...오늘부터 보조금 접수

     
  서울시, 올해 전기·수소차 만4천 대 보급...오늘부터 보조금 접수
  글쓴이 : ???޼?     날짜 : 19-02-11 19:30     조회 : 1    
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서울시가 올해 전기차 만3천6백 대와 수소차 300대 보급을 목표로 오늘(11일)부터 1차 보조금 접수에 들어갑니다.

구매보조금은 전기차의 경우 최대 천350만 원, 수소차는 찻값의 절반가량인 3천5백만 원을 정액으로 지원합니다.

보조금 지급은 상반기에 1차로 전기차 5천 대, 수소차 58대가 대상이고 나머지는 하반기에 2차 접수를 통해 이뤄질 예정입니다.

보조금 신청대상은 서울에 주소를 둔 개인과 서울에 사업장이 위치한 법인과 기업, 공공기관입니다.

자세한 사항은 서울시 홈페이지나 전기차 통합 콜센터, 환경부 통합포털에서 확인할 수 있습니다.

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Hyundai Motor given green light to set up hydrogen charging station in parliament

SEOUL, Feb. 11 (Yonhap) -- South Korea will allow Hyundai Motor Co. to set up a hydrogen charging station in parliament for fuel cell electric vehicles in a symbolic gesture that underscores Seoul's commitment to boosting the hydrogen economy.

Hyundai Motor, the world's first mass-producer of hydrogen fuel cell electric vehicles, has also been given the green light to install two other hydrogen charging stations in southern Seoul.

Sung Yun-mo, minister of trade, industry and energy, made the announcement in Seoul after holding a first review of new business models that are eligible to take advantage of a "regulatory sandbox."

A regulatory sandbox is a concept that allows small-scale, live testing of innovations by private firms in a controlled environment under the regulator's provision.

The decision came three days after President Moon Jae-in called for efforts to successfully introduce a regulatory sandbox system for the country.

In January, South Korea said it will increase the number of hydrogen fuel cell electric vehicles to about 80,000 units by 2022 as part of a broader effort to give a boost to the hydrogen economy.

Currently, there are only 15 charging stations for hydrogen fuel cell electric vehicles across South Korea, including two in Seoul, according to the Ministry of Trade, Industry and Energy.

South Korea plans to set up 71 additional charging stations this year before boosting the number to 310 by 2022, the ministry said.

Global carmakers have been racing to go eco-friendly amid tightened regulations on emissions of greenhouse gases, which scientists say are to blame for global warming.

A hydrogen fuel cell electric car emits only water vapor as it converts stored hydrogen into electricity to turn the drive motor.

A hydrogen refueling station in Ulsan (Yonhap)

entropy@yna.co.kr

(END)


     





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